Eurobest 2019: de internationale prijzenlijst

De 32e editie van Eurobest, georganiseerd door Ascential Group, heeft zojuist de winnaars onthuld van de Europese wedstrijd die gewijd is aan creatieve uitmuntendheid. Als u bij de laatste Cannes Lions was, zult u niet verbaasd zijn over deze lijst van winnaars. We kunnen de onderscheiding van DDB Parijs begroeten als het Franse agentschap van het jaar. Uber Toys kreeg een Grand Prix in de categorie Outdoor en Green Dawn voor Ubisoft in de categorie Radio en Audio. Het bureau won ook 4 gouden, 7 zilveren en 6 bronzen prijzen. Deze editie beloont ook – en overvloedig – de meest bekroonde Britse campagne tijdens de laatste Cannes Lions (6 Gouden Leeuwen): “Viva la Vulva’ van AMV BBDO… De campagne heeft tot nu toe meer dan zeventig prijzen ontvangen (inclusief de eerste Gerety Awards).

Eurobest 2019

DE VOORBEREIDINGEN

  • Brand Experience & Activation: 26 Awards (5 Goud, 8 Zilver en 12 Brons). De Grand Prix gaat naar ‘Thisables’ voor Ikea, door McCann Tel Aviv.
  • Creatieve effectiviteit: (3 prijzen). De Grand Prix voor “Bloodnormal” voor Essity door AMV BBDO, Londen.
  • Creatieve strategie : (3 prijzen). De Grand Prix voor “Viva La Vulva” voor Essity van AMV BBDO, Londen.
  • Creative Ecommerce (3 Awards): De grote prijs voor “DO Black – the Carbon Limit Credit Card” voor Doconomy door RBK Communication, Stockholm.
  • Creatieve data: (4 Awards. 1 Goud, 1 Zilver, 1 Brons). De Grand Prix gaat naar “Road Tales” voor Volkswagen van Isobar, Amsterdam / Achtung ! mcgarrybowen
  • Ontwerp :(15 Prijzen. 2 Goud, 4 Zilver en 8 Brons). De Grand Prix voor “Thisables” voor Ikea door McCann, Tel Aviv.
  • Digital Craft : (5 onderscheidingen. 1 Goud, 1 Zilver en 2 Brons). De Grand Prix gaat naar “Address the Future” voor Carlings by Virtue, Kopenhagen.
  • Digitaal: (16 Prijzen. 3 Goud, 5 Zilver en 7 Brons). De Grand Prix gaat naar “The E.V.A. Initiative” voor Volvo Cars, van Forsman & Bodenfors, Gothenberg.
  • Direct: (20 prijzen. 3 Goud, 6 Zilver, 10 Brons) Grote prijs voor “The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination” voor The Female Company door Scholz & Friends, Berlijn.
  • Entertainment: (10 awards.2 Goud, 2 Zilver en 5 Brons). “Road Tales” voor Wolkswagen door Isobar, Amsterdam / Achtung! mcgarrybowen wint zijn tweede Grand Prix.
  • Film Craft: (30 prijzen. 3 Goud, 10 Zilver en 16 Brons. De Grand Prixpour : “The Small Escape” voor BMW AG door Jung von Matt, Hamburg.
  • Film: (20 Awards. 3 Goud, 6 Zilver en 10 Brons). “Viva La Vulva’ wint opnieuw de hoogste onderscheiding.
  • Glas : (4 prijzen). De Grand Prix opnieuw voor “Viva La Vulva”.
  • Print & Publishing: (8 prijzen. 1 Goud, 2 Zilver en 4 Brons) En een tweede Grand Prix voor “The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination”.
  • Outdoor : (16 prijzen : 3 Goud, 4 Zilver en 8 Brons). De Grand Prix voor “UberToys” voor Uber door DDB Paris.
  • Radio & Audio : (8 Awards. 1 Goud, 2 Zilver en 4 Brons). De Grand Prix begroet “Green Dawn” voor Ubisoft door DDB Paris.
  • Media : (16 prijzen. 3 Goud, 5 Zilver en 7 Brons). De Grand Prix voor “No Need to Fly – Around the World in Germany” voor Deutsche Bahn door Ogilvy Frankfurt.
  • PR : (21 prijzen. 4 Goud, 7 Zilver en 9 Brons ). Een tweede Grand Prix voor “The E.V.A. Initiative” voor Volvo Cars.
  • Mobiel: (5 prijzen : 1 Goud, 1 Zilver, 2 Brons) De Grand Prix, “The StorySign’s” award voor Huawei door FCB Inferno, Londen.
  • Innovatie (3 prijzen); Een tweede Grand Prix voor “Do Black – the Carbon Limit Credit” Card voor Doconomy.
  • Gezondheidszorg (12 prijzen. 2 Goud, 4 Zilver en 5 Brons). Nog een Grand Prix, voor “Viva La Vulva” voor Essity.
  • Geïntegreerd : (5 prijzen. 1 Goud, 2 Zilver en 1 Brons) en de Grote Prijs voor “Viva La Vulva”.
  • Industry Craft (8 onderscheidingen. 2 Goud, 3 Zilver en 2 Brons. De Grand Prix gaat naar “Made in Fukushima” voor Meter Group van Serviceplan München en de Universiteit van Tokyo / Fukushima Saisei, Tokyo.